Nieuw en dat al meer dan een eeuw lang


ONZE CREME: RIJKELIJKE HUIDVERZORGING VOOR ELKE GELEGENHEID
Elk blauw blikje NIVEA Creme bevat meer dan alleen de resultaten van 100 jaar huidonderzoek. Ze bevatten ook de herinneringen van veel mensen voor wie NIVEA een onderdeel van hun leven is geworden. Ontdek de geschiedenis van NIVEA.

NIVEA Creme, een vaste waarde

We herinneren ons nog goed dat er zo'n blikje in de badkamer van oma stond. En weet je nog dat mama altijd zo'n blikje in haar handtas had? En hoe de zachte, witte crème op het puntje van onze neus werd gesmeerd? Het blauwe blikje is een onmisbaar onderdeel van het leven van vele gezinnen geworden en dat al meerdere generaties.
Eén crème: zo veel mogelijkheden

NIVEA Creme voor de dagelijkse gezichtsverzorging. De onovertroffen huidverzorging voor alle huidtypes.

Eén crème: zo veel mogelijkheden

NIVEA Creme voor je handen. De volle crème beschermt, voedt en verzacht droge en gespannen handen.


Eén crème: zo veel mogelijkheden

NIVEA Creme voor je lippen. Breng de crème 's avonds voor het slapen gaan aan op ruwe en gespleten lippen om ze gedurende de nacht te voeden en hydrateren.

Eén crème: zo veel mogelijkheden
NIVEA Creme voor rode wangen in de winter. Wanneer het koud wordt, beschermt de volle crème de huid van onze wangen.
Eén crème: zo veel mogelijkheden
NIVEA Creme voor je voeten. Perfect voor het voeden van alle droge lichaamsdelen, zoals ellenbogen, knieën en voeten.
Eén crème: zo veel mogelijkheden

NIVEA Creme voor je nagels. Breng de crème aan na een manicure en masseer voorzichtig de vingers en nagels.

De geur van NIVEA

De discrete geur van bergamot en sinaasappel, gecombineerd met lavendel, roos, lelie en het lelietje-van-dalen is onvergetelijk.

Crème die lief is voor lichaam en geest

Als je echt eens lief voor jezelf wilt zijn, dan is deze crème onmisbaar. Met de stevige samenstelling wordt elk smeermomentje een moment van voedende verzorging voor lichaam en geest. Strelingen zijn cruciaal al we ook ons gevoel tevreden willen stellen. Ze geven baby's het gevoel van samenzijn en veiligheid. Als we niet worden gestreeld, hebben we het gevoel dat we iets missen. Onderzoek toont aan dat de emotionele en mentale ontwikkeling van een kind wordt gestimuleerd door lichamelijk contact. En een crème aanbrengen betekent ook dat je tijd neemt voor jezelf.


Deze crème schrijft geschiedenis

Het begon allemaal met ‘nix’

Voordat het succesverhaal van NIVEA Crème begon, moest er eerst iets heel anders worden uitgevonden: Eucerit. Eucerit werkt als een emulgator en combineert olie en water in een extreem fijne, stabiele mix. Gelukkig had Dr. Isaac Lifschütz deze compleet nieuwe emulgator in 1911 ontwikkeld. Dermatoloog professor Paul Gerson Unna bewonderde de expertise van Dr. Lifschütz op dit gebied en presenteerde deze aan Dr. Oscar Troplowitz, de chemicus en medeoprichter van Beiersdorf. Hij zag direct in dat de water-in-olie-emulsie de perfecte basis vormde voor een cosmetische huidcrème. Alles wat ze nu nog nodig hadden was een naam. En om die te vinden, hoefde Dr. Troplowitz niet verder te kijken dan de crème zelf. Toe de emulsie klaar was, had deze een sneeuwwitte kleur. De naam NIVEA is afgeleid van het Latijnse woord ‘nix, nivis’, wat sneeuw betekent. De vertaling van NIVEA is dan ook ‘sneeuwwit’.
100 jaar herinnering in één blikje

1911 – NIVEA Crème was oorspronkelijk verpakt in een geel blikje. Het was de eerste crème die voor iedereen betaalbaar was.


100 jaar herinnering in één blikje
Een potje NIVEA Crème uit 1993
100 jaar herinnering in één blikje

2007 – Tot aan de dag van vandaag is de crème in het blauwe blikje een van de meest succesvolle huidverzorgingsproducten aller tijden.


100 jaar herinnering in één blikje

1922 – Het art nouveau-uiterlijk met de wijnstronk is nog ver verwijderd van het blauw dat later werd gebruikt.


100 jaar herinnering in één blikje

1925 – De lancering van het blauwe blikje met witte letters.


100 jaar herinnering in één blikje

1928 – Sindsdien zijn het blauwe blikje, de unieke geur en de zijdeachtige textuur nagenoeg onveranderd gebleven.


100 jaar herinnering in één blikje

1931 – Het schoonheidsideaal veranderde naar een actieve, gezond uitziende huid. Dat weerspiegelt zich ook in de witte letters.


100 jaar herinnering in één blikje

1935 – Dit jaar werd het moderne, strakke lettertype voor het eerst toegepast.


100 jaar herinnering in één blikje

1949 – De introductie van het nieuwe lettertype, dat tot aan de dag van vandaag het handelsmerk van NIVEA is.


100 jaar herinnering in één blikje
1959 – Voor het eerst wordt het woord ‘Crème’ cursief geschreven, om het merk meer emotionele lading te geven.
100 jaar herinnering in één blikje

1970 – Het ‘blauwe blikje’ dat tot op de dag van vandaag wordt gebruikt, wordt op de markt gebracht. De witte cirkel is volledig verdwenen.


Ervaring en expertise, onderzoek en ontwikkeling

Sinds de oprichting van ons bedrijf hebben we ons toegelegd op de verzorging van de huid. We ontwikkelen uiterst effectieve producten die harmonieus samenwerken met de eigen functies van de huid. Dat betekent dat jouw huid precies datgene krijgt wat hij nodig heeft.

Ons doel: een betere huidverzorging voor iedereen

Toen NIVEA meer dan 100 jaar geleden het licht zag, werd het volledige onderzoek uitgevoerd door slechts drie personen: Dr. Oscar Troplowitz, Prof. Paul Gerson Unna en Dr. Isaac Lifschütz. Tegenwoordig zijn meer dan 500 medewerkers actief op het gebied van onderzoek en ontwikkeling om de complexe processen die in onze huid plaatsvinden te ontrafelen en steeds weer nieuwe, effectieve huidverzorgingsproducten te ontwikkelen. Zo hebben we door de jaren heen veel baanbrekende producten ontwikkeld, zoals huidcrème, bodylotion, zonnecrème met SPF, een speciale productlijn voor mannen, pompsprays, huidverzorging voor de rijpere huid en zelfs anti-agingproducten met Q10! In dit proces staan de behoeften en wensen van onze klanten altijd voorop. Door met hen in gesprek te gaan, zijn we erin geslaagd producten te ontwikkelen die staan voor de beste kwaliteit staan en waarop je 100% kunt vertrouwen.


Internationale roem

Ons dermatologisch onderzoekscentrum in Hamburg is een van de belangrijkste onderzoekscentra ter wereld.